Een Bescherm Engel of Zogenaamd Toeval?

Een mooi verhaal over geluk, pech, ergernis en het Boven Aardse!.

Aangezien benzine tanken in Nederland nog steeds duurder is dan in België ga ik al jaren tanken in België. Gelukkig kan dit gemakkelijk aangezien we in de grensstreek wonen en werken. Voor dit woon-werk verkeer hebben we 2 auto’s ter beschikking dus besparen op benzinekosten is welkom. Wel vandaag was de auto die mijn vrouw rijdt aan de beurt om af te tanken, dus vanmorgen auto’s gewisseld en na mijn werk van M’stricht over Maasmechelen gereden en dan via Stein terug naar Geleen. Tanken doe ik meestal bij de winkelketen genaamd “Colruyt” te Maasmechelen, zij hebben een onbemand tankstation van 4 pompen, de benzine is hier het goedkoopste van de regio. Het kan wel ‘ns druk zijn hier, echter vandaag niet ik was er omstreeks 13.30 uur. Het regent behoorlijk en het is koud, waterkoud.

Ik rij naar de 1e pomp en maak de auto klaar voor te tanken, loop naar de pinautomaat kies de juiste pomp en krijg de melding “tijdelijk bezet” in het leesvenster! Soms komt het voor dat de pas niet werkt net als bij ieder andere pinautomaat, enfin. Dus wat doe je dan nogmaals proberen. Ook deze keer weer de zelfde melding “tijdelijk bezet” en daarna nogmaals…..
Ik vraag aan een man die de pomp naast mij heeft gebruikt of hij die melding ook heeft gehad maar dit was niet het geval. Dus denk ik dan moet het nu wel lukken, toch! En eindelijk na 3 keer wordt mijn pinpas geaccepteerd en ik kan gaan tanken, dacht ik?
Ik neem het tankpistool af van de pomp en hang het in vulopening van de auto waar de benzinetank zich bevindt, druk de hendel in en begin te tanken. Helaas er gebeurd helemaal niks! De pomp geeft wel de nul getallen aan van aantal liters zoals ook de prijs per liter en natuurlijk het totaalbedrag echter er komt geen benzine uit het tankpistool en de tellers reageren niet.

Ik kijk om me heen en vraag me af of dit niet “Candid Camera” is en begin me lichtelijk te ergeren want het is koud, het regent heftig dus je weet wat ik bedoel. Door het ergeren wordt de tank uiteindelijk niet gevuld dus er zit niets anders op dan te kiezen voor een andere pomp en opnieuw te proberen, ik rij de auto naar pomp 2 en jahoor gelukkig deze werkt wel. Alleen de pomp werkt wel langzaam, kijk nogmaals om mij heen of ik niemand zie met een camera ha-ha…. en wacht totdat de pomp afslaat, jippie de auto is afgetankt. Snel instappen want door dit hele gedoe begin ik onderkoelt te raken.

Ik vervolg mijn weg richting autoweg van Maasmechelen naar Stein, grensovergang naar Nederland. Al met al zal dit akkefietje ongeveer 15-20 minuten geduurd hebben.
Kom ik bij de rotonde voor dat ik de autoweg opdraai zit er een vrachtwagen voor me die, je raadt het al, ook de autoweg opdraait.
Enfin ik denk jahoor kan er ook wel bij, ik wacht rustig af totdat de vrachtwagen op de autoweg is en passeer hem dan. Door de hevige regenval pas ik mijn snelheid aan en nadat ik de vrachtwagen heb ingehaald blijf ik links rijden, er is een beter weggedeelte links dan al die spoorvorming op de rechter rijstrook. Kijk in mijn achteruitkijkspiegel en zie geen naderende auto’s dus daarom blijf ik links rijden. Even later zie ik voor mij zeker 6 vrachtwagens met alarmlichten aan vaart minderen op die rechter rijstrook dus ik doe hetzelfde op de linkerbaan. Het regent nog steeds flink en al dat opspattende water zorgt voor minder zicht. We rijden uiteindelijk ongeveer 50 km/uur en naderen het viaduct bij Stein, over Maas en kanaal. Op de rechterbaan verminderen de vrachtwagens nog meer snelheid en ik zie verder op de linker vluchtstrook, dus aan mijn kant, 2 auto’s staan. Een auto achterste voren en tot aan de voorruit helemaal in elkaar gedeukt en her en der onderdelen op de weg. In de andere auto zitten veel mensen achter de beslagen ramen, deze auto is ongedeerd. Je kunt zien dat dit ongeluk net pas gebeurd is. Waarschijnlijk is die eerste auto gespind door aqua-planning of door abrupt moeten remmen tegen de vangrail gereden. In ieder geval het zag er niet goed uit.

Ik vervolg mijn weg naar huis en voor dat ik de oprit oprij om de auto in de garage te zetten bedenk ik mij het voorval van het “lange tanken, cq Candid Camera” gebeuren. Het moest zo zijn dat ik langer bij de benzinepomp moest blijven. Wellicht was ik betrokken geweest of had ik te maken gehad met dit ongeluk of met die verongelukte auto boven op de brug. Natuurlijk zeggen de meeste mensen wat een pech heeft die bestuurder zijn hele auto totall loss!! En ik zeg

dankjewel

dat ik me heb mogen ergeren aan de benzinepomp, ik nat ben geworden van de regen, ik kou heb mogen lijden, mijn bescherm Engel heeft over mij gewaakt….

Het heeft zo moeten zijn!

About jeantabor

Husband, Traveller, Chocolate Salesman, Internet Marketeer & Expert in Weight Loss for Women and Lifestyle

Posted on 5 November 2013, in Amusement, Geestelijk and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 Comment.

  1. Wat een positief stuk! Dit had ik niet verwacht na het begin, is het toch maar goed dat je zolang heb moeten wachten op je benzine.

Leave a Reply

